Útvonal

Július 9. kedd
Ez a nap igazi különlegességeket tartogat. Csodálatos tájakon haladunk - Nagyváradtól délkeletnek tartva előbb a Királyerdő hegységen át vezet utunk, majd Belényesnél elérjük a Fekete-Kőrös völgyét. Kicsit kitérve Biharfüred felé, akár még bivalyokkal is találkozhatunk, ami ma már Európa szerte ritka látványosságnak mondható. A Bihar-hegység déli területeit érintve haladunk tovább, hogy elérjük a Fehér-Körös völgyét. Innentől az Erdélyi Érchegységen keresztül haladunk, és hamarosan elérjük Brad városát. A turistákat egyértelműen az aranymúzeum vonzza a városba, amely több mint 2000 értékes ásvánnyal rendelkezik. A természetes aranyérc gyűjtemény a legértékesebb része. A kiállított darabok egytől egyig az Érchegység aranybányáiból kerültek a múzeumba, melyet a  világ legjelentősebb gyűjteményei között tartanak számon. Brad az aranynégyszög egyik városa is. Utunkat a négyszög további települései felé vesszük: Abrudbánya érintésével Verespatakra tartunk. Átszeljük az Abrudi havasokat a Bucses hágón keresztül, a Fehér-Körös és az Aranyos forrásvidékén. Az Erdélyi-Szigethegység egyik legfenségesebb látványa fog elénk tárulni: a Vulkán hegység. Verespatakon izgalmas programunk a római kori aranybányába történő leereszkedés. S természetesen szóba kerül a ciántechnológiás aranybányászat és a vidék vitatott jövője is. Délután 5-6 óra között tervezzük érkezésünket Gyulafehérvárra. Mivel szállásunk a vár tövében található - az elhelyezkedés és a vacsora után közös esti vársétával zárjuk a napot.
1-2. nap programja - július 9.
Július 10. szerda
Nagyon kellemes, laza, sétálós-túrázós napnak nézünk elébe. Busszal keveset megyünk, a történelmi időben azonban messze visszalépünk. Elsőként az európai hírű, gyógyvizéről nevezetes Algyógyra vesszük az irányt. Itt már a rómaiak is kihasználták a gyógyvizet - fürdőt építettek, ami mind a mai napig, szinte teljes épségében tekinthető meg. A településtől nem messze található római kori fürdő meglátogatása igazi kuriózum lesz utunkon. Közben Algyógyon útba ejtjük az Árpád-kori kis kör alakú kápolnát, amelyhez hasonlót ma már nem sokat találunk a történelmi Magyarországon. Dél körül indulunk tovább, az Algyógyi szorosokba. A vízállástól függően választjuk ki, hogy melyik szorost járjuk be - tervünk szerint a vadregényes és lenyűgöző, 3 km hosszúságú, patakmedren keresztül bejárható Mádai-szorost célozzuk meg. Késő délután érkezünk vissza Gyulafehérvárra.
3. nap programja - július 10.
Július 11. csütörtök
Reggel továbbindulunk, hogy estére Székelyföld szívébe érkezzünk. Először Szászsebes érintésével egy könnyű, de annál látványosabb túrát teszünk a Vörös szakadékhoz. A 800 m szélességű, 80-100 m magas vörös színű szakadékot a talajerózió formálta. Színét a vörösagyag, a szürke, vörös és fehér homokkő, illetve a vörös és téglaszínű márga és fehér márgás mészkő adja. 1950. óta geológiai természetvédelmi terület.  A nem egészen 5 km-es gyaloglás után visszatérünk Szászsebesre, ahol az evangélikus szász templomot vesszük célba. Ezután irány Magyarigen, az erdélyi hegyaljai település. Itt élt, alkotott és hunyt el Bod Péter református lelkész és irodalomtörténész. Kora délután indulunk tovább, Balázsfalva, Medgyes és Segesvár érintésével. Rövid megállót Medgyesre tervezünk - a Forkesch kapubástyán keresztül közelítjük meg a történelmi városközpontot és a méltán híres evangélikus templomot. Medgyestől szűk óra eljutni Segesvárra, onnan pedig csupán 20 kilométer Székelykeresztúr, ahová így az esti órákban érkezünk.
4. nap programja - július 11.

Július 12. péntek
Igazi pihenőnap lesz ez a péntek, ha az idő is úgy akarja. Délelőtt Székelykeresztúr központjából indulunk útnak, a Csekefalvi utcán. Kis gyaloglás után jobbra térünk egy földútra, és folyamatosan kaptatunk fölfelé, amíg elérjük a Jézuskiáltó kőkeresztjét. Rövid pihenő után északnak vesszük az irányt, és "hegyen-völgyön át lassan elérjük a Rugonfalvi tavat. Az egész napot fürdőzéssel, napozással töltjük. Hazafelé már busszal jövünk, Rugonfalva érintésével a Fehér-Nyikó mentén.
5. nap programja - július 12.

Július 13. szombat
Kalandot kalandra halmozunk ezen a napon. Különlegesen szép és történelmi útvonalon jutunk el Vargyasra, megidézve Réka királynét és Attilát. Itt traktorra ülünk és csodálatos vidéken egészen a szoros bejáratáig utazunk. A Vargyas-szoros Erdély egyik leglátványosabb karsztvidéke. A 4 km hosszú szorosban a Vargyas patak négy barlangrendszert alakított ki a jégkorszak óta. Mi két barlangot látogatunk meg - a Lócsűrt és az Orbán Balázs barlangot. Túránk elején megnézzük a Vízkeletet, "hol a negyed mértfölddel fennebb eltűnt Vargyas pataka, kalandos földalatti vándorlása után, egy sziklarepedésen előtör a föld színére, és pedig egybe lévén szorítva, oly nagy erővel és zajlással (főként mikor a patak áradva van) rohan onnan ki, mintha ő is sietne a világosságra. A sziklaüreg felett egy óriási krokodilfőhöz hasonlító sziklanyelv szökell elő, s azért egy bizonyos távolból tekintve úgy néz ki, mintha valamely megkövesült szörny köpné ki monstruosus szájából a patakot." (Orbán Balázs) Többször átkelünk a patakon, majd létrán jutunk föl az Orbán Balázs barlangba, amit vezetővel látogatunk végig. Remélhetőleg marad arra is idő, hogy betekintsünk a híres vargyasi bútorfestésbe és fafaragásba. Kora este érkezünk vissza Székelykeresztúrra.
6. nap programja - július 13.

Július 14. vasárnap
Igazán tartalmas és sokszínű program lesz ennek a napnak a jellemzője. Korán kell indulni, hogy minden beleférjen. Első pihenőnket Székelyudvarhelyen tartjuk, majd elkezdjük az emelkedést a "lázakra" (széles, platószerű fennsíkok), elsőként a Cekend tetőre. Innen beereszkedünk a "Gödörbe" - a borvizeiről híres Homoródfürdőre. Ismét emelkedünk, és a Tolvajos hágón át jutunk föl a tágas Hargita platóra, ahonnan néhány kanyar után csodálatos kilátás nyílik a Csíki-medencére és Csíkszeredára.Rövid városnézés, majd a csíksomlyói kegytemplom következik. Innen a Gyimesekbe vesszük az útirányt, és meg sem állunk Gyimesbükkig, ahol a 2. világháborúban bunkerré alakított régi őrházat, a vasúttörténeti kiállítást nézzük meg, és fölmegyünk a Gyimesi-szorosban álló Rákóczi vár romjaihoz. Visszafele a Gyimesi-hágón állunk meg. Rövid gyönyörködés után könnyed túrát teszünk a Pogány-havasra. Késő délután indulunk vissza székelykeresztúri szállásunkra.
7. nap programja
Július 15. hétfő
Ennek a napnak a programja máris változik az eredetileg kiadotthoz képest, mert hétfőn sajnos nincs nyitva a Peles kastély. No de sebaj, a Barcarozsnyói vár viszont igen. Székelykeresztúrról délnek vesszük az útirányt. Gyönyörű szász falvakon haladunk. Elsőként Szászkézd parasztvárát pillantjuk meg a domboldalon, majd a falu felújított impozáns erődtemplomában gyönyörködhetünk a buszból. Első megállónkat Kőhalomra tervezzük, a szintén szász parasztvárat látogatjuk meg, amelynek a felújítását a napokban fejezték be. Innen továbbindulva a gyönyörű Bogáti erdőn keresztül kanyarog utunk, hogy végül kiérjünk a Barcaság széles és termékeny medencéjébe. Egy gyors pillantás Földvár várára, majd tekintetünket végleg lenyűgözik az előttünk hirtelen föltornyosuló Brassói-havasok tömbjei. Néhány perces buszozás után máris Brassó főterének a közelében találjuk magunkat. Szép sétát teszünk a történelmi városfal mentén, áthaladunk a legszűkebb utcán, a Zsinór utcácskán és az egyik városkapun, a Bolgár kapun. Megtekintjük a legrégibb és leghíresebb városkaput, a Katalin kaput, s innen közelítjük meg Brassó leghíresebb műemlékét, a Fekete templomot. A templom meglátogatása után egy órás szabadprogram következik a főtér környékén és a sétálóutcában, majd indulunk tovább, Poiana irányába. Menet közben megállunk a Fehér-toronynál, hogy gyönyörködjünk a városi panorámában, majd Poiana üdülő és síterepen a libegőre váltunk jegyet, hogy feljussunk a Keresztény-havas csúcsára. A kalandos libegőzést követően rövid buszozással érhetjük el az impozáns barcarozsnyói várat, mely középkori hangulata, érdekes kiállításai bizonyára lenyűgözik a gyerekeket. Nem elhanyagolható a várból nyíló panoráma sem a Déli-Kárpátok hegyvonulataira és a Barcasági medencére. Az esti órákban érkezünk vissza székelykeresztúri szállásunkra.
8. nap programja
Július 16. kedd
Nagyon kellemes és változatos nap áll előttünk. Visszalépünk a középkorba, de találkozunk geológiai különlegességhez túrázunk, hogy még lápon is járhassunk, végül kellemes fürdőzéssel pihenjük ki a nap fáradalmait. Szóval reggel Segesvárra indulunk, hogy bejárjuk az óváros zegzugait, fölmenjünk az óratoronyba a csodás panorámáért, végigjárjuk a várfal védőbástyáit. Visszaúton egy kicsit Petőfi Sándor nyomába eredünk, majd tovább buszozunk Nagygalambfalvára, Kányádi Sándor költő szülőfalujába. Innen gyalogosan folytatjuk utunkat a település északi határában fekvő, a feltöltődés végső szakaszában lévő torlasztóhoz, a Rák-tavához. A mocsaras, nádas-zsombékos területen 3 tószem látható, különleges úszó szigetekkel. A kalandos séta után újból buszra ülünk, hogy elvigyen bennünket a Rugonfalvi-tóhoz, egy frissítő strandolásra.
9. nap programja

Július 17. szerda
Erdély legismertebb természeti szépségeit látogatjuk meg ezen a napon, de olyan útvonalakon, amelyeket kevesebbszer járnak a turistabuszok. Reggel elköszönünk Székelykeresztúrtól, felpakoljuk minden poggyászunkat és útnak indulunk, hogy egy tartalmas nap végén megpihenjünk Székelyföld legszebb és legjobb levegőjű csendes, hagyományőrző vidékén, a Varságban. A Nyikó-mentén haladunk a Sóvidék érintésével a festői Bucsin-hágó felé. Rövid pihenőnkön merítünk a Kis-Küküllő forrásából, majd tovább haladunk Gyergyószentmiklósra, ahol buszos városnézést teszünk, majd megkezdjük az emelkedést a Hagymás-hegységbe. Következő pihenőnk a csodálatos kilátást nyújtó Pongrác-tetőn lesz, majd beereszkedünk a Gyilkos-tóhoz, illetve tovább haladunk a Békás-szorosba. Néhány órát töltünk ezen a lenyűgöző szépségű vidéken, majd a Libán-hágón keresztül indulunk Varságba. Egy utolsó gyönyörködés a zetelaki víztározónál, s már meg is érkezünk minden igényt kielégítő panziónkba.
10. nap programja

Július 18. csütörtök
Ezen a napon Székelyföld minden jellegzetességével megismerkedünk és legnagyobb szülötteit is megidézzük. Elsőként Szejkefürdőn Orbán Balázst és a sírjához vezető Székelykapukat. Majd Tamási Áron következik Farkaslakán. Aztán a Kalonda-tetőn szénégető boksákat figyelünk, Korondig meghallgatunk néhány környékbeli legendát a Firtosról, és a Likas kőről. Bekukkantunk a Csiga-dombba, Parajd előtt pedig a Só-szorosba. Szovátán felülünk a kicsi vonatra, és délre Vármezőre érünk a jurta kempingbe. Kis pihenő után Szovátát vesszük célba, hogy a délutáni fürdőző időben lebegjünk a Medve-tóban. Estére érünk Varságba.
 11. nap programja

Július 19. péntek
Sajnos elérkeztünk erdélyi kalandozásaink végére. Hazafelé vesszük az irányt, de másnap reggelig még sok mindent útba ejtünk. Elsőként Marosvásárhelyen tartunk pihenőt. Barangolunk egy kicsit a felújítás alatt álló várban, megnézzük azt a házat, ahonnan Petőfi és Bem indult Székelykeresztúrra, majd a segesvári csatába. A Maros mentén folytatjuk utunkat, így szót ejtünk a Maros-menti kastélyokról. Következő megállónk a hegedűgyártásáról is híres Szászrégen, majd Dés. Itt már a Szamos völgyében járunk, sőt láthatjuk a Kis-Szamos és a Nagy-Szamos összefolyását is. Désen a sóbányát látogatjuk meg terveink szerint. Kora délután felé jár már az idő mire feljövünk a sóbányából. Tovább buszozunk gyönyörű, kanyargós tájakon a Gutin-hegység lábánál fekvő Koltóra és Nagybányára. Koltón Petőfi Sándor és Szendrey Júlia mézesheteinek helyszínét látogatjuk meg. Nagybányán feladatlapos vezetéssel teszünk egy nagy kört a a gyönyörűen felújított középkori városrészben a Nagypiactól a városfal egyik megmaradt tornyán át a Kispiacig. Késő este érünk Erdődre, Petőfi és Júlia házasságkötésének helyszínére.
12-13. nap programja
Július 20. szombat
Innen már csak néhány óra, hogy Dunakeszire érjünk. Várhatóan éjjel 2-3 óra között érkezünk meg a Kőrösi Iskola elé.